Recerkids a casa!

Els alumnes de sisè participaran en el programa Recerkids a Casa:
«Recerkids a casa», un programa de recerca científica, neix,  amb una doble voluntat: acompanyar la comunitat educativa en una situació tan excepcional i continuar desenvolupant els objectius fonamentals del programa perquè les escoles puguin continuar amb una nova recerca i assistir al congrés que organitzem cada curs.
 El principals objectius d’aquest programa educatiu són:
  • Oferir una activitat significativa, motivadora i globalitzadora als vostres fills i filles.
  • Familiaritzar l’alumnat del cicle superior d’educació primària amb les característiques, la metodologia i les eines del treball científic.
  • Promoure la creativitat i la innovació entre els i les joves, així com la capacitat per resoldre interrogants i reptes mitjançant el mètode científic.
  • Fomentar vocacions científiques entre els més joves, despertar-ne la curiositat intel·lectual i potenciar l’actitud d’observació i d’anàlisi del món.
L’objectiu general de la recerca proposada és investigar els microorganismes descomponedors i descobrir com aquests ajuden a transformar els residus orgànics en productes reutilitzables per a altres éssers vius.

SOS Ucraïna

La fundació Educat fa 15 anys que col·labora amb l’ONG Coopera, que porta 20 anys treballant a Ucraïna amb orfenats. Ara, davant l’emergència humanitària que ha generat la guerra, hem posat a disposició la casa que gestionem a la Garriga per acollir a 60 persones: mares soles amb els seus fills petits.

A través de les escoles de la fundació Educat, Santa Isabel i Liceu Politècnic, us convidem a aportar diners per sostenir aquestes famílies dia a dia, sense saber el temps que necessitaran el nostre ajut per la gran incertesa del moment. Hem trobat una magnífica acollida per part de Càritas i de l’Alcaldessa del poble, que ens ajudaran a recollir menjar i roba per alimentar i vestir tota aquesta gent que ha de fugir de la seva llar. Però alhora hem de mantenir moltes despeses que fan possible que la casa amb 60 llits funcioni com una “petita llar” per als ucraïnesos. Et convidem a col·laborar de manera molt concreta i eficaç, aportant el teu gra de sorra amb donacions puntuals o periòdiques. Entre tots podem fer una mica menys difícil la situació d’aquestes famílies. Gràcies!