Liceu Politècnic

Estades a l'estranger

Anglaterra

Enguany hem iniciat un nou programa d’immersió lingüística dirigit als alumnes que cursen des de 6è de primària fins a 4t d’ESO. Durant una setmana, els alumnes fan vida a l’internat de Fyling Hall School, al comptat de Yorkshire, i assisteixen a diferents classes, participen de la vida del centre educatiu i conviuen amb els alumnes de l’internat. A les tardes, els alumnes fan diferents activitats culturals i esportives per tal de conèixer l’entorn i la cultura anglesa, així com continuar practicant la llengua. Algunes de les activitats proposades són les següents: visita a la ciutat de Whitby, excursió a la badia de Robin Hood’s Bay per veure foques en el seu hàbitat natural, visita al parc d’atraccions Flamingo Land Resort i al parc aquàtic Alpamare, entre d’altres.

Aquesta estada es du a terme a finals del mes de juny i, durant el primer trimestre del cada curs, ens posem en contacte amb les famílies de l’escola per donar a conèixer les dates i els preus de l’estada.

Alemanya

Des del curs 2022-23, oferim un intercanvi amb l’institut St. Ursula Gymnasium, a Alemanya. Aquest centre està situat a Friburg, una petita ciutat de 230.000 habitants al sud del país que fa frontera amb Suïssa i França.

L’intercanvi està pensat per a què l’alumnat que cursa l’alemany al segon cicle de l’ESO pugui tenir un contacte més profund amb la cultura, la llengua i la vida familiar i escolar d’Alemanya, així com conèixer l’entorn de la mà de les professores i alumnes de llengua espanyola de l’institut. Durant l’estada a Alemanya, es visiten ciutats com Friburg i Estrasburg o paratges naturals com la Selva negra.

De la mateixa manera, l’estada de les alumnes de l’institut St. Ursula Gymnasium al nostre centre està planificada per a què coneguin de més a prop la nostra manera de viure, el funcionament del nostre centre i del nostre sistema educatiu, així com el nostre entorn: visitem el monestir de Sant Cugat, Montserrat i la Sagrada Família de Barcelona, entre d’altres.

A través de la convivència amb famílies, d’activitats educatives, culturals i esportives fomentem la pràctica de les llengües que estudien els alumnes que participen a l’intercanvi.

L’intercanvi està previst per als mesos d’abril (anada dels alumnes del Liceu a Alemanya) i setembre (rebuda de les alumnes alemanyes) i, durant el primer trimestre del cada curs, ens posem en contacte amb les famílies de l’escola per donar a conèixer les dates i els preus de l’estada.