Qui som

El Liceu Politècnic de Rubí, és una escola privada concertada, fundada l’any 1965, i va néixer originalment a Rubí.

L’any 2012 la Fundació EDUCAT, formada per un grup de professors i famílies, compra Liceo Politècnico, que aleshores era una petita escola d’infantil i primària, amb 196 alumnes. El curs següent l’equip promotor aconseguerix obrir Secundària a la finca de Ca n’Oriol de Rubí, i al curs 2018-19 trasllada ESO i obre Batxillerat a Sant Cugat, i trasllada infantil i primària a la nova finca de Rubí. Ara té quasi 400 alumnes.

La Fundació Educat neix de l’experiència educativa i l’amistat d’un grup de professors, preocupats per oferir una educació que vol respondre a les necessitats educatives de les famílies en el moment actual, en un món que ha canviat molt i que dificulta poder educar bé.

Des del principi que varem assumir el Liceu, hem volgut oferir una educació realista i que es prengui seriosament el desig i la capacitat de conèixer dels nens i joves, fent-los capaços d’afrontar la vida en tota la seva complexitat. Malgrat totes les dificultats actuals, és possible educar i fer-ho bé. Per això proposem als nens i joves el millor de la tradició cultural, per oferir allò que té valor real, i que cada generació vol transmetre a la següent generació. Aquest és el desig de les famílies que tenen una veritable preocupació educativa.

Aquesta manera de fer comporta una estreta col·laboració amb les famílies, per tal d’unificar criteris i poder encertar en el seguiment dels nens i les propostes que els fem. La sinceritat i la veracitat en el tracte amb les famílies és cabdal per conèixer els alumnes i poder-los acompanyar, així com per ajudar a les famílies en les seves decisions. Avui, cal tota una comunitat per educar, ni l’escola sola ni la familia són suficients per separat.

En aquests temps en que l’ambient cultural dominant convida a una certa relaxació o a un simple “anar fent”, nosaltres recordem la importància de l’esforç personal i del treball constant, acompanyat per l’adult, i tenim com a punt de mira últim la Universitat, tot i que sabem que no és l’única opció i n’hi ha d’altres més adequades per alguns alumnes.

Titularitat: Fundació Educat.