Qui som

El Liceu Politècnic és una escola concertada d’iniciativa social, que va ser fundada l’any 1965 a Rubí, i que també està a Sant Cugat del Vallès.

L’any 2012 la Fundació EDUCAT, formada per un grup de professors i famílies, va comprar Liceo Politécnico, que aleshores oferia infantil i primària i tenia 196 alumnes. El curs següent l’equip promotor aconseguí obrir Secundària a la finca de Ca n’Oriol de Rubí, i al curs 2018-19 es traslladà l’ESO a Sant Cugat, i s’obrí Batxillerat. Ara té quasi 400 alumnes.

La Fundació Educat neix de l’experiència educativa i l’amistat d’un grup de professors, preocupats per oferir una educació que vol respondre a les necessitats educatives de les famílies en el moment actual, en un món que ha canviat molt i en què és difícil poder educar bé. Però, malgrat totes les dificultats actuals, és possible fer-ho oferint una educació realista i que respecti i estimuli el desig i la capacitat de conèixer dels nens i joves.

En aquests temps en què l’ambient cultural dominant convida a la relaxació i a no esforçar-se, nosaltres recordem la importància de l’esforç personal i del treball, acompanyat i supervisat per l’adult, i tenim com a últim punt de mira la Universitat, sabent que hi ha d’altres opcions més adequades per alguns alumnes.

Aquesta manera de fer comporta una estreta col·laboració amb les famílies, per tal d’unificar criteris i poder encertar en el seguiment dels nens i les propostes que els fem. La sinceritat i la veracitat en el tracte amb les famílies és cabdal per conèixer els nens i nenes i poder-los acompanyar, així com per ajudar a les famílies en les seves decisions.

Quin tipus d'escola som

L’escola comparteix amb les famílies la tasca d’acompanyar els nens i joves en la seva maduració i així ajudar-los en el seu camí cap a la felicitat, això és, cap a un coneixement i una estimació més profunds de les coses i la vida. Per això educar no és només instruir, sinó també introduir a la persona a la realitat, en el significat i el valor que tenen les coses, despertant preguntes decisives per a la vida. Una escola o una societat que renuncia a educar és que ha perdut el gust per la seva pròpia cultura, i ja no sap què oferir als joves.

Tots els pares i mares, pel simple fet de portar fills al món i estimar-los, volem donar-los el millor i ajudar-los a què sàpiguen escollir coses bones i autèntiques, és a dir, volem transmetre’ls el més valuós que hem rebut dels nostres famílies, una formació humana i acadèmica basada en la serietat, l’exigència, la dedicació i el gust pel treball ben fet.

La nostra escola és laica en el sentit que no pressuposa la creença religiosa en els nostres alumnes i famílies, provinents d’ambients i situacions força diverses. Per aquesta raó poden escollir entre religió i ètica. Laic per nosaltres significa lliure, és a dir, obert a les preguntes fonamentals de la vida i a la seva comparació amb la tradició cristiana.