Qui som

L’any 2012 la Fundació EDUCAT, formada per un grup de professors i famílies, va comprar Liceo Politécnico de Rubí, que aleshores oferia infantil i primària i tenia 196 alumnes. En 5 anys l’escola passà a doblar el nombre d’alumnes, i la Secundària es va traslladar a Sant Cugat amb el nom de Liceu Politècnic. El curs 2021-22 EDUCAT assumeix l’escola Santa Isabel, i crea la Llar d’Infants Anna Ravell, en honor a la fundadora de les franciscanes missioneres.
L’origen de la Fundació Educat està en l’experiència educativa i l’amistat d’un grup de professors preocupats per oferir una educació rigorosa i humanament sòlida als joves d’avui. En un món que ha canviat molt i que és força complicat pels joves, volem crear un espai on les famílies trobin l’acompanyament necessari per educar bé als seus fills. És possible oferir una educació realista i que respecti i estimuli el desig i la capacitat de conèixer dels nens i joves.
Insistim en les coses que tenen un valor perenne: la importància de l’esforç personal i del treball, les classes ben fetes, la innovació intel·ligent, la relació família-escola i, tot i que tenim com a últim punt de mira la Universitat, acompanyem als alumnes que s’encaminen a d’altres opcions formatives.

El Liceu Politècnic és una escola de Secundària i Batxillerat de Sant Cugat del Vallès, que comparteix titularitat amb l’escola Santa Isabel del mateix municipi.

La nostra escola

L’escola comparteix amb les famílies la tasca d’acompanyar els nens i joves en la seva maduració i així ajudar-los en el seu camí cap a la felicitat; això és, cap a un coneixement i una estimació més profunds de les coses i la vida. Per això educar no és només instruir, sinó també introduir a la persona a la realitat, en el significat i el valor que tenen les coses, despertant preguntes decisives per a la vida. Una escola o una societat que renuncia a educar és que ha perdut el gust per la seva pròpia cultura i ja no sap què oferir als joves, com veiem, malauradament, tan sovint.
Amb la incorporació del Santa Isabel, el Liceu Politècnic es converteix en la continuïtat de les famílies que així ho desitgin, i passa a ser una escola cristiana oberta a tots aquells que hi vulguin rebre la formació decisiva dels 12 als 18 anys.
L’obertura a les preguntes fonamentals de la vida i a la recerca del sentit són fonamentals per a oferir als joves una maduració adequada i equilibrada, així com la riquesa de la tradició cristiana, amb tots els seus grans homes i dones, és el marc de referència amb el qual els joves són convidats a confrontar-se i fer-se preguntes.

Organigrama